fbpx

Jak wygląda współpraca

Potrzebujesz tekstów na swoją stronę internetową.
Być może dopiero startujesz z nowym projektem biznesowym, a może jesteś właśnie w procesie transformacji. Zależy Ci, by obok mediów społecznościowych mieć miejsce, w którym klienci będą mogli Cię znaleźć, poznać i… kupić u Ciebie usługę lub produkt. Dlatego potrzebujesz mieć angażujące teksty, które pokażą tożsamość i wartości marki.

Wiesz, że na pewno nie chcesz pisać tekstów samodzielnie. Bo… próbowałeś i efekty nie były powalające. Albo chcesz powierzyć to ważne zadanie komuś, kto napisał już wiele takich tekstów, wie, na co zwrócić uwagę. A Ty nie chcesz się doktoryzować z tego tematu. Wolisz pracować nad swoim biznesem, prawda?

Dobry tekst na stronę internetową

sam się nie napisze 😉 To już ustaliliśmy.

Chcesz powierzyć swoje teksty na stronę www osobie, która wydobędzie z Twojej marki esencję. Ubierze ją w słowa. Ułoży długie akapity Twoich myśli w zwięzłe i konkretne zdania, które trafią prosto do Twojego klienta. Tego rzeczywistego i wymarzonego. Tak brzmi moja obietnica. Jak ją zrealizuję?

5 kroków do dobrych tekstów na www

Jeśli zdecydujesz, że to ja napiszę dla Ciebie teksty na stronę internetową Twojej marki czy biznesu, to nasza współpraca będzie wyglądała bardzo prosto i klarownie. Tak, byś poczuł, że jesteś w dobrych rękach.

Kwestie formalne

Omawiamy zasady współpracy nad projektem, a potem podpiszemy umowę. Dzięki niej teksty, które powstają w ramach naszej współpracy będą Twoje już na zawsze. W umowie znajdziesz też zakres współpracy oraz terminy.
Te terminy są ważne i bardzo ich pilnuję. Wiem, że czas jest w biznesie ważny. Kiedy pracujesz nad tekstami na www, równolegle tworzysz też stronę internetową, dopracowujesz regulaminy, RODO… pracy jest mnóstwo i chcę, byś w tej materii miał pewność, że teksty będą na czas.
Po podpisaniu przez Ciebie umowy wysyłam fakturę i zaczynamy współpracę. Jej opłacenie jest dla mnie ostatecznym potwierdzeniem decyzji o nawiązaniu współpracy.

Kolejny etap naszej współpracy to konsultacja i analiza potrzeb. Pierwszym krokiem do poznania Twojej marki jest brief, który wypełnisz.

Brief

Nie wróżę z fusów, nie kopiuję od konkurencji. Piszę teksty na stronę główną, do zakładek a zwłaszcza do tej O MNIE / O NAS na podstawie tego, co mi opowiesz o swoim biznesie. Zadaję dobre pytania, dzięki temu możesz skonfrontować się ze swoim wyobrażeniem idealnego klienta czy Twojej roli w biznesie.

Dlatego Twoje odpowiedzi na pytania zawarte w briefie są takie ważne. Pozwalają poznać Twoją grupę docelową, unikalne cechy marki, jej wartości, cechy wyróżniające produktu czy usługi oraz Twoje oczekiwania względem treści.

Spotkanie

Spotykamy się online na godzinnej konsultacji. Po co? Po to, żeby lepiej poznać Ciebie i Twoją markę. Usłyszeć, jak o niej opowiadasz. Doprecyzować Twoje odpowiedzi. Zapytać przynajmniej kilka razy: dlaczego tak? Co to dla Ciebie znaczy? A dla Twojego klienta? Rezultaty tej rozmowy często są zaskakujące dla Ciebie, a mnie ułatwiają pracę nad autentycznym tekstem o Twojej firmie.

Pisanie tekstów na stronę www

Po mojej stronie jest jeszcze jeden element, czyli research. Patrzę, jak do tej pory się komunikujesz, jak pisze Twoja konkurencja. Dopasowuję styl, ton i treść tekstów do odbiorców,
Na podstawie briefu, spotkania i ustalonego planu ustalam strukturę strony. Potem piszę angażujące teksty na stronę główną, do zakładek z ofertą, misją, kontaktem. Niekiedy także artykuły na bloga, jeśli go prowadzisz.

Poprawki i sugestie

Tekst strony www otrzymujesz ode mnie w pliku Google Docs.
Jeśli zauważysz miejsca, w których chcesz coś poprawić lub doprecyzować, zaznaczysz to w komentarzu. A ja wdrożę Twoje poprawki.
Volia! Tekst na Twoją stronę internetową gotowy.